اتفاقات قضایی  !
اتفاقات قضایی  !

اتفاقات قضایی !

دانلود جزوه دستنویس جزای اختصاصی ۳ دکتر توجهی / با فرمت Pdf

دانلود جزوه دستنویس جزای اختصاصی 3 دکتر توجهی / با فرمت Pdf

دانلود جزوه دستنویس جزای اختصاصی ۳ دکتر توجهی / با فرمت Pdf

جرایم علیه آرامش و آسایش عمومی

| منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی یک قاضی |

گردآورنده و تنظیم» علیرضا منجزی


دامه مطلب »

دانلود رایگان تقریرات کامل جرم شناسی دکتر نجفی ابرند آبادی (منبع دکتری) / اختصاصی یک قاضی

دانلود رایگان تقریرات کامل جرم شناسی دکتر نجفی ابرند آبادی (منبع دکتری) / اختصاصی یک قاضی

دانلود رایگان تقریرات کامل جرم شناسی دکتر نجفی ابرند آبادی (منبع دکتری) / اختصاصی یک قاضی

یک از منابع مهم سالهای اخیر آزمون دکتری مباحث و تقریرات ارزشمند دکتر نجفی ابرند آبادی ست که در دانشگاه های معتبر کشور تدریس و به رشته تحریر در اماده است.سایت یک قاضی نیز همراه با داوطلبان ازمون دکتری و به جهت دسترسی آسان و راحت شما عزیزان به جزوات ارزشمند استاد ارزجمند ، اقدام به جمع آوری کلیه تقریرات ایشان از سراسر وب و دانشگاه ها نموده است.شما عزیزان می دانید به صورت کاملا رایگان کلیه مباحث درسی ایشان را که به صورت تایپی نیز می باشد دانلود و مورد استفاده قرار دهید.. (لینک ها به  صورت تک تک و مستقیم و کاملا رایگان بدون طبقه بندی شده (بدون هزینه) در انتهای پست)



ادامه مطلب »

دانلود رایگان سوالات کنکور سراسری ارشد سالهای ۸۹ الی ۹۳ با لینک مستقیم / اختصاصی یک قاضی

دانلود رایگان سوالات کنکور سراسری ارشد حقوق سالهای 89 الی 93 با لینک مستقیم / اختصاصی یک قاضی

دانلود رایگان سوالات کنکور سراسری ارشد حقوق سالهای ۸۹ الی ۹۳ با لینک مستقیم / اختصاصی یک قاضی

یک قاضی: مفتخریم که این بار با مجموعه جدید سوالات کنکور سراسری ارشد رشته حقوق در کنار شما باشیم.همانطور که می دونید از جمله شرایط موفقیت در کنکور های سراسری علاوه بر تلاش و ممارست فراوان و یک برنامه ریزی درست، اطلاع داشتن از چگونگی طرح سوالات و کیفیت آنان و نکاتی ست که طراحان سوالات مد نظر خود دارند می باشد سایت یک قاضی نیز به جهت اگاهی شما بزرگواران مجموعه ای از سوالات ساله های ۸۹ الی ۹۳ کنکور سراسری ارشد حقوق را جهت استفاده شما دوستان تهیه و اماده نموده است تا با مطالعه و ملاحظه سوالات مذکور گامی هر چند اندک ولی موثر در جهت موفقیت شما داشته باشیم.با ارزوی قبولی و پیروزی شما در تمامی کنکورهای زندگیتان…

دانلود رایگان سوالات کنکور سراسری ارشد حقوق سالهای ۸۹ الی ۹۳ با لینک مستقیم همراه با پاسخنامه



ادامه مطلب »

مقاله گزارش اصلاحی و ابطال آن / با فرمت Word و Pdf و متن

مقاله گزارش اصلاحی و ابطال آن / با فرمت Word و Pdf و متن

گزارش اصلاحی و ابطال آن

گردآورنده :

اسماعیل قاسمی نصر آبادی

کارشناس ارشد فقه و حقوق


چکیده:

برخی با این استدلال که گزارش اصلاحی به منزله‌ی حکم است، ابطال آن را جایز نمی‌دانند. این مسئله ناشی از آن است که در شناخت ماهیت گزارش اصلاحی بعضاً دچار اختلاف گردیده یعنی به عبارت دیگر گروهی گزارش اصلاحی را رای پنداشته و مانند آراء صادره از محاکم، آن را غیرقابل ابطال دانسته و گروهی دیگر ماهیت آن را عقد صلح می‌دانند. در این وجیزه سعی شده ابتدا ماهیت گزارش اصلاحی بررسی و سپس امکان ابطال یا عدم امکان آن بررسی گردد. در بطن بحث نیز به مصادیقی از گزارشات اصلاحی قابل ابطال اشاراتی شده و همچنین یکی از آراء صادره از دادگاه عالی انتظامی قضات در راستای همین بحث، نقد و بررسی گردیده است.

ادامه مطلب »

مقاله نقدی بر قانون حفظ اراضی زراعی و باغات با اصلاحات بعدی / با فرمت Word و Pdf و متن

 مقاله نقدی بر قانون حفظ اراضی زراعی و باغات با اصلاحات بعدی

نقدی بر قانون حفظ اراضی زراعی و باغات با اصلاحات بعدی

نویسنده : کامران اکرمی افشار


مقدمه : با عنایت به پراکندگی و عدم انسجام قانونی یکپارچه در قوانین موضوعه، و عدم الحاظ ضمانت اجرا و اهمیت بین البخشی و فرابخشی امر حفاظت از اراضی زراعی و عدم توجه کافی به تغییر بی رویه اراضی و پیرو آن گسترش بی رویه شهر نشینی بدون مطالعه جدی و اثرات مضر آن، مقدمه ای فراهم گردید که قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها در سال ۱۳۷۴ تصویب گردد که وفق این قانون تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغی جزو عناصر قانونی جرم لحاظ گردید و وفق این قانون متخلفین مستلزم تعقیب کیفری، مخاطب این قانون، قرار گرفتند ولی چنان بنظر میرسد که این قانون بدون لحاظ اصل مالکیت فقط در جهت مجازات بر آمده و علیرغم اسم آن فقط به برخورد با متخلفین بدون پیشگیری از آن است که ابتداعا به پیشینه تاریخی و برسی تفضیلی بر مبنای اصول حقوقی و فقهی آن میپردازم و سپس در نتیجه گیری کلی اشکالات وارده بدان را معروض میدارم .


ادامه مطلب »

دانلود رایگان مجموعه کامل نمونه سوالات دروس رشته حقوق /کارشناسی و ارشد

دانلود رایگان مجموعه کامل نمونه سوالات دروس رشته حقوق /کارشناسی و ارشد

دانلود رایگان مجموعه کامل نمونه سوالات دروس رشته حقوق /کارشناسی و ارشد

بالتبع اطلاع داشتن از چگونگی سوالات امتحانی و نکات مهم کتاب و تکیه طراحان امتحانی بر فصول خاصی از کتاب برای دانشجویان در زمان امتحانات میان ترم و یا پایان ترم از حساسیت های بالایی برخوردار بوده ، و اکثر دانشجویان در فصل امتحانات به هر طریقی در پی دستیابی به نمونه سوالات رشته خود می باشند.سایت یک قاضی نیز بر اساسی همین حس اقدام به جمع آوری مجموعه سوالات دانشگاه پیام نور و آزاد در رشته حقوق نموده است.البته همانظور که در لینک های زیر نیز ملاحظه می کنید بیشتر سولات مربوط به دروس دانشگاهی در مقطع لیسانس می باشد که انشا ا.. با گذشت زمان نمونه سوالات در مقطع کارشناسی ارشد نیز به لینک های زیر اضافه می گردد.لازم به توضیح است که تمامی لینک های زیر به صورت مستقیم و رایگان می باشد


ادامه مطلب »

مقاله مبانی و مستندات قسامه / با فرمت Word و Pdf و متن

مقاله مبانی و مستندات قسامه

مبانی و مستندات قسامه
نویسنده : رضا منبع چی

      دانلو با لینک مستقیم با فرمت Word

      دانلود با لینک مستقیم با فرمت Pdf

مقدمه:
در فقه جزایی اسلام و در آموزه‌های فقیهان عامی و امامی، اعتبار قسامه به مثابه یکی از ادله اثبات دعوی، در دعاوی مربوط به قتل و جرح و قطع، جز در یک مقطع از تاریخ فقه اهل سنت،‌در بین فقیهان بعد از تابعین از جمله ابوقلابه، سالم بن عبدالله و سالم بن یسار مورد تردید واقع نشده است.

عمر بن بن عبدالعزیز حاکم اموی با استدلالات بعضا قیاسی ابوقلابه، دستور ممنوعیت رسیدگی‌های قضایی بر مبنای قسامه را صادر کرد و قسامه از عداد ادله اثبات دعوی قتل خارج شد. با روی کار آمدن عباسیان مجدداً رأی فقهی به داخل کردن قسامه در عداد ادله اثبات دعوی قتل غالب گردید.

ادامه مطلب »

انواع فرم آماده شکایت کیفری


انواع فرم آماده دادخواست حقوقی

بسیاری از شهروندان که قصد دارند برای نخستین بار در دادگاه با دادسرا علیه شخصی اقامه دعوا و یا شکایت کنند، اطلاع ندارند که برای مطرح کردن این دعاوی می‌بایست چه اقداماتی انجام دهند و همین امر موجب سرگردانی آن‌ها در مراجع قضایی و دادگاه‌ها می‌شود دادخواست و یا برگ شکایت را می‌توان از محل فروش اوراق قضایی واقع در ... ادامه مطلب »

جزوه مختصر نحوی دعوی در مقابل سند مالکیت


جزوه مقایسه دعوای متقابل با تهاتر قهری

اول-در فصل سوم قانون ثبت اسناد مصوب ۱۳۱۱ دو ماده زیر دیده میشود: (ماده ۲۱-پس از اتمام عملیات مقدماتی ثبت ملک در دفتر املاک‏ ثبت شده و سند مالکیت مطابق ثبت دفتر املاک داده میشود. ماده ۲۲-همینکه ملکی مطابق قانون در دفتر املاک بثبت رسید دولت فقط کسی را که ملک باسم او ثبت شده و یا کسی را که ... ادامه مطلب »

مقاله بررسی علل جرم اسید پاشی از منظر قانون و جامعه


مقاله برابری دین در قصاص نفس ونقدی بر آن

بررسی علل جرم اسید پاشی از منظر قانون و جامعه نویسنده : اویس فلاح ماکرانی -دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی   چکیده: یکی از جرم هایی که به شکل یک انتقام بسیار فجیع رخ می دهد اسیدپاشی است که از بروز آن نگرانی و هراس فراوانی را دربین مردم جامعه نشان می دهد در این تحقیق ضمن ... ادامه مطلب »